Jordán Adél is elképedt annak a hatalmas szemétkupacnak a láttán, mely a Greenpeace által szervezett bevásárlás után borította be az asztalt. „Több a szemét, mint maga az étel”, tör ki a színésznőből a videóban, amit a zöld szervezettel együtt készített, ráirányítva a figyelmet arra, hogy az élelmiszerüzletek döbbenetes mennyiségű műanyaghulladékot kényszerítenek a vásárlókra. A Greenpeace azt szeretné elérni, hogy a hazai élelmiszer-üzletláncok 2027-ig csökkentsék felére az egyszer használatos műanyag csomagolóanyagokat és jelentősen bővítsék az újratölthető italcsomagolások arányát.
Egy darab padlizsán már előre zacskóba csomagolva, néhány szál petrezselyem műanyag dobozban és tasakban, paradicsom lefóliázott habtálcán, víz 0,5 literes PET-palackokban összecsomagolva, egyetlen isler fóliával borított műanyag tálcán, és ezzel nincs vége a sornak. A cégek és élelmiszer-üzlethálózatok leleményessége határtalan, ha túlcsomagolásról van szó. Ezt mutatja meg az a kisfilm, amit Jordán Adél a Greenpeace-szel készített közösen.
A színésznő vászontáskájából sorra kerülnek elő a műanyagba csomagolt termékek, melyekkel a fogyasztók napról napra szembesülnek az élelmiszerboltokban. Szinte minden bevásárlással magunkkal cipelünk egy adag hulladékot is, amit sok esetben még újra sem tudnak hasznosítani. Ahogy a film főszereplője egyesével kibontogatja a termékeket, úgy növekszik mellette az asztalon a szemétkupac, amelyet a Greenpeace visszajuttat majd azokhoz az üzletláncokhoz, ahonnan az egyes csomagolóanyagok származnak.
„Több a szemét, mint maga az étel. Ezt tapasztalom, amikor hazatérek egy-egy bevásárlásból. Mi értelme van például annak, hogy a répát, a gyömbért vagy az almát lefóliázott habtálcára teszik? A sok felesleges műanyag csomagolással rengeteget ártunk a Földnek és ez az élelmiszerüzletek felelőssége is.” – mondta Jordán Adél a filmforgatás után.
A teljes cikket a Greenpeace Magyarország oldalán olvashatjátok.